2011 m. liepos 6 d., trečiadienis

Kas geriau - gabalėlis šokolado ar sutvarkyta virtuvė?

Ką darote, kai norite nusikratyti liūdesio, streso, įtampos ir pasijusti geriau? Kalbatės su artimaisiais ar draugais? Suvalgote šokolado ar pyragaitį? Išeinate pasivaikščioti ar išbėgate pabėgioti? Įsijungiate televizorių?

Turbūt kiekvienas turime tam tikrą arsenalą priemonių, kurių imamės, kad galėtume keisti savo nuotaiką norima linkme. Puiku, jeigu dažniausiai pasitelkiame tokias, kurios pasižymi teigiamu tiek trumpalaikiu, tiek ilgalaikiu poveikiu (kaip, pavyzdžiui, judėjimas, pozityvus bendravimas su artimais žmonėmis, geros knygos skaitymas ar gero filmo žiūrėjimas, ir pan.)

Šiandien noriu aprašyti keletą būdų, kurie padeda gerinti nuotaiką, tačiau dar ko gero nėra visuotinai žinomi. Taigi:

1. Rašykite dienoraštį ar veskite kitokius užrašus. Įrodyta, kad rašymas savaime turi nuotaiką gerinantį poveikį, o jeigu rašome apie tai, kas mums įdomu ir aktualu, galime patirti dar daugiau teigiamų emocijų. Norite sustiprinti pasitikėjimą savimi? Mėnesį kas vakarą susirašykite po keletą tą dieną nuveiktų naudingų dalykų. Siekiate tapti pozityvesnis, lengviau pastebėti gerus dalykus? Kas vakarą savo užrašuose užfiksuokite keletą tą dieną nutikusių "gėrių". Gal švietė saulė? Paskambino geras draugas? Spėjote sugrįžti namo prieš pat prapliumpant lietui? Suvalgėte skanius pietus? Beje, jeigu norite sulienėti, kas vakarą susirašykite, ką tą dieną suvalgėte, o kas savaitę pasisverkite. Įrodyta, kad šie metodai veikia!

2. Jeigu dirbate protinį darbą, kartais savo rankomis atlikite ką nors labai apčiuopiamo, pvz. išvalykite langus, iššveiskite vonią, iškepkite pyragą ar sutvarkykite spintą, ir stebėkite, kaip tai veikia nuotaiką. Įrodyta, kad žmonės, dirbantys darbus, kurių rezultatai aiškiai matomi, pvz. kepantys duoną ar statantys namus, darbo dienos pabaigoje jaučia mažiau streso, negu tie, kurių darbai abstraktūs.

3. Pažaiskite žaidimą "Jokių pėdsakų". Kad būtų paprasčiau, išsirinkite konkrečią "teritoriją", pvz. virtuvę, vonią ar automobilį, ir apsibrėžkite aiškų laiką, pvz. savaitę. Pamėginkite pasirinktoje "teritorijoje" tą savaitę nepalikti jokių savo buvimo pėdsakų. Jeigu išsirinkote virtuvę, nepalikite joje neplautų indų, kaskart surinkite šiukšles ir nereikalingus daiktus iš automobilio, sutvarkykite vonią. Ir stebėkite, kaip tvarkinga "teritorija" veikia nuotaiką. :)

Jeigu nuspręsite išmėginti čia siūlomus metodus, ar norėsite pasidalinti savais, lauksiu jūsų minčių ir komentarų.

1 komentaras:

  1. Man asmeniškai labai gelbsti susirašymas ką jau pasiekiau ir ko dar norėčiau pasiekti, na tarsi nupiešti savo kokybinę savijautos kreivę. Pvz per pusę metų visiškai atsikračiau panikos priepuolių, pasveikau nuo neracionalaus nerimo, išlipau iš gilios depresijos, stabilizavau didelius nuotaikos svyravimus. Ir kai mane ištinka kuris nors iš aukščiau minėtų jausmų, pažvelgiu į užrašus ir žinau, kad tai labai laikina ir netrukus vėl viskas grįš į vietas. Kodėl? Todėl, kad taip jau buvo gal tūkstantį kartų. Dabar net į užrašus nebereikia žiūrėti nes išsitreniravau automatiškai tai atsiminti.

    AtsakytiPanaikinti