2013 m. gegužės 19 d., sekmadienis

Aerobiniai pratimai - efektyvus antidepresantas be pašalinių poveikių

Jau kurį laiką žinoma, kad fiziniai pratimai yra efektyvus antidrepresantas, tačiau iki šiol nebuvo tikslių rekomendacijų, kokio pobūdžio ir intensyvumo turėtų būti treniruotės, kad būtų galima tikėtis optimalaus efekto.

Todėl JAV Teksaso universiteto Psichiatrijos klinijos mokslininkai atliko iki šiol įvairuose šios srities moksliniuose tyrimuose pateiktų duomenų analizę, kad galėtų patikslinti, kiek reikia sportuoti, kad pratimai veiktų antidepresiškai.

Pasak tyrėjų, efektyviausiai veikia aerobiniai fiziniai pratimai, pvz. bėgimas, greitas vaikščiojimas arba treniravimasis atitinkamais treniruokliais sporto klube. Siekiant optimalaus efekto, treniruotis reikėtų nuo 3 iki 5 kartų per savaitę, po 45-60 minučių. Krūvis turėtų būti toks, kad žmogus treniruotės metu pasiektų nuo 50 iki 85 proc. savo maksimalaus pulso dažnio. Masimalų pulso dažnį galima apytiksliai apsiskaičiuoti iš 220 atėmus savo metus, t.y. jeigu jums 35 metai, tai maksimalus pulso dažnis bus apie 185, vadinasi, treniruotės metu širdis turėtų plakti nuo 93 iki 157 kartų per minutę. 

Antidepresinis poveikis gali pradėti reikštis jau po keturių savaičių nuo treniruočių pradžios, tačiau norint pasiektus rezultatus įtvirtinti, svarbu treniruotes tęsti bent 10 - 12 savaičių.

Kartais manoma, kad depresijos prislėgtiems žmonėms gali pritrūkti pasiryžimo ir jėgų sportuoti, tačiau tyrimai rodo, kad tik apie 15 proc. klientų, pasirinkusių treniruočių programą kaip priemonę depresijai gydyti, jos nebaigė. Maždaug tiek pat depresija sergančių pacientų per anksti nutraukia ir depresentų vartojimą bei psichoterapiją.

Antidepresantai kartais sukelia nemalonių šalutinių poveikių, tuo tarpu judėjimas gali sukelti keliariopų teigiamų pokyčių, pavyzdžiui, pagerinti fizinę sveikatą, padėti reguliuoti svorį. Na, o taip pat žinoma, kad žmonių, kurie sportuoja reguliariai, metai iš metų, rizika susirgti depresija yra nepalyginamai mažesnė, nei nesportuojančiųjų. Fiziniai pratimai taip pat efektyviai mažina nerimą, o ką jau kalbėti apie tai, kad jų metu išsiskiria laimės pojūčius sukeliantis dopaminas. Tad tiesiog pirmyn!  
 

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą